Breng bij je kind de prikkelverwerking weer in balans

een voorwaarde om op je aller-natuurlijkst te leren en te leven!

Spelenderwijzer

is een praktijk voor ergotherapie

met hart en passie voor blije kinderen

en voor alle ouders die graag een intensieve samenwerking aangaan,
om een fikse slag te maken met adequate, ondersteunende & speelse adviezen voor hun kind!

 

Leerkrachten/scholen

Training Bewegend Leren 

voor het basisonderwijs

Ben je op zoek naar een training bewegend leren, waarbij je niet alleen werkvormen krijgt? Maar ook de achtergonden van het bewegend leren. Zodat je vanuit inzicht het bewegend leren leert toepassen? Waarbij de werkvormen ondersteunend zijn aan prikkelverwerking? Kijk je uit naar een dynamische en verhelderende training?

Ben je leerkracht, assistent, ondersteuner, directeur? En wil je graag een training voor het team op jullie eigen locatie?

Of werk je voor een samenwerkingsverband of bovenschoolse organisatie en wil je voor het nieuwe schooljaar een basistraining bewegend leren aanbieden in het scholings-programma?

Klik dan even door naar mijn NIEUWE site:)! Graag zie ik je hier!

Ergotherapie voor kind en jeugd

Behandelingen

Heb je de volgende vragen?

    Is mijn kind nu overprikkeld of juist onderprikkeld en wat kunnen wij als ouders ermee?

    Waarom is concentratie zo lastig? En hoe kan dat verbeteren?

    Mijn kind heeft niet voldoende zelfvertrouwen…

    Waarom komt er niet uit wat erin zit?

    Schrijven..wat een klus! 

    Mijn kind is nog niet zindelijk…..

    Is er iets waardoor mijn kind gemakkelijker in slaap valt, doorslaapt, rustiger slaapt.

    Marcelle van der Plas

    Vanuit mijn passie voor natuurlijk leren bied ik trainingen aan voor leerkrachten en teams in het primair onderwijs. Voor welke training je ook kiest, de basis is altijd de zintuiglijke prikkelverwerking.

    Al je didactische kwaliteiten worden aangevuld met kennis en ideeën over zintuigen En welke zintuigen op welke prikkels reageren. Wat fijn is voor ene zintuig of wat juist niet. Over de relatie tussen de prikkels die we aanbieden en het leren, aandacht, onrust. Prikkelverwerking gaat hand in hand met bewegen. Naast het hoofd, wordt dus ook het lijf aangesproken. Zodat lijf en hoofd gaan samenwerken. Elkaar gaan helpen. Wil je met prikkelverwerking aan de slag, dan ga je letterlijk in beweging komen. Dat doen we ook tijdens de trainingen. We gaan echt ervaren hoe het is om met je lijf én hoofd te leren. Je gaat zelf ook ervaren hoe het is om letterlijk actief te leren. Je ervaart direct een verschil in betrokkenheid. In aandacht. In plezier. In natuurlijkheid en levendigheid. Daar wordt jezelf en eigenlijk iedereen blij van!

    Na jarenlang 1 op 1 met kinderen en prikkelverwerking gewerkt te hebben, startte ik in 2016 met het geven van trainingen voor leerkrachten. Voor mij is dit de manier om zoveel mogelijk leerkrachten te bereiken, hen te inspireren. Hen te stimuleren hun onderwijs meer en meer op de natuurlijke behoefte van het kind aan te laten sluiten. Deze trainingen geven antwoord op hoe je dat dan doet. Hoe het werkt. Hoe je aan de slag gaat. Hoe je kan inspelen op onrust. Op de mogelijkheden van kinderen.  Het is een aanvulling waar ons onderwijssysteem om ‘schreeuwt’!

    Maak ook het verschil en kom in beweging! Na de zomer is er weer een uitgebreid aanbod op de praktijk. Ik kijk naar je uit!

     

    Biggetje

    ‘Hoe spel je liefde?

    Pooh

    ‘Je spelt het niet,

    je voelt ’t!

    There are two things we should give our children.

    One is roots,

    and the other is wings

    ~ Hodding Carter ~

    Na elke bijeenkomst barst ik bijna uit elkaar van de ideeën die ik graag met collega’s wil delen.

    Carina Bruijnis, Koepelschool, Ede

     

    Het was super! Ik heb enorm veel geleerd en ben er erg enthousiast over geworden. Ik raad het alle leerkrachten van het primair onderwijs aan om deze training te volgen!

     

    Elise Visscher, de Rots, Ede

    Jouw energie en passie breng je perfect over! Heel erg bedankt, het voelde voor mij als een feestje. Ik kan direct toepassen wat ik geleerd heb en kijk weer met een andere blik naar de behoeften van kinderen.

     

    Gea van Veenendaal, CBS De Schakel, Veenendaal

    Veel voorbeelden, leuke voorbeelden, goede theorie, duidelijke uitleg….bedankt voor de kostbare uren, ik heb er veel aan gehad!

     

    Henriet Smit, Koepelschool , Ede

    Mijn team is erg enthousiast geworden over bewegend leren na jullie studiedag. Er wordt al volop bewogen.

    Voor wat betreft komend schooljaar, willen we ook graag verder met de teamtraining en hopelijk ook de ouderavond.  

     

    Rosalie Alfons, Interim Schoolleider Montessori Sumatralaan, Zeist

    Het is zeer motiverend en inspirerend geweest. Vol met nieuwe ideeën nu zelf aan de slag                                                                                                  

    Juliette Fanoy, Wereldkidz Balans, Veenendaal